Claire op wereldreis

De eerste dagen in Bangkok

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle lieve berichten op mijn blog, via sms, telefoon of door een persoonlijk bezoekje.
Het heeft me echt veel goed gedaan dat iedereen zo met me meeleeft. Maar na afscheid te hebben genomen van al mijn dierbaren op Schiphol was het dan toch eindelijk zover en ging ik alleen verder.
Ruim een jaar aan voorbereidingen, dus helemaal klaar om aan dit avontuur te beginnen. Met kriebels in mijn buik ben ik op het vliegtuig gestapt, een lange vlucht van totaal 14 uur voor de boeg. Alles ging volgens verwachting (al mag ik die niet hebben), goede vlucht, veel geslapen en heerlijk geshopt op London Heathrow.
Ik vond in het pendelbusje van terminal 1 naar 3 30 dollar, dus heb mezelf eerst heerlijk getrakteerd op een Starbucks crème brulee machiatto (als je dat zo schrijft). Nooit geweten dat London Heathrow zo groot was! Maar ja daarom ga ik ook op wereldreis zodat ik eindelijk eens mee kan praten met de rest van de bevolking!

Na de landing in Bangkok ben ik eerst geld gaan pinnen en heb wat brochures gehaald bij de Bangkokse VVV. Daarna koffer gehaald en met de taxi richting het hotel.
Deze dodemansrit eindigde gelukkig netjes bij het hotel. Nadat ik eerst bijna achter het stuur stapte (weer wat geleerd, ze rijden daar links…)zocht ik achterin tevergeefs naar een gordel. Ehhh, geen gordel. Gelukkig plakte ik heerlijk van het zweet aan de bank vast, waardoor ik weinig tot geen last had van de snelheid en het heen en weer geslinger van de auto. Met klotsende oksel van de zware tas, het warme weer en wat angstzweet van de taxirit ingecheckt. Pff so far so good.

Eerst even gedoucht en daarna een rondje gemaakt in de buurt. Wow wat is het hier druk! Overal mensen, overal eten, overal kraampjes maar vooral heel erg warm! Bij een van de kraampjes laat ik een gerechtje wokken en trek me terug met een biertje op het terras. Even alles van een afstandje bekijken. Besluit om op tijd naar bed te gaan want ben KAPOT! Voel me niet heel erg op mijn gemak, omdat ik nog geen kluis heb, dus besluit maar om mijn geld en paspoort gebonden om mijn middel mee naar bed te nemen. Helaas word ik om 0.00 uur wakker van alle geluiden in het hotel, het onweer en de regen buiten en de angst dat er iemand in mijn hotelkamer komt. Slaaptekort doet gekke dingen met mensen… Ik lig jammer genoeg tot 03.30 uur wakker.

De eerste volle dag Bangkok start ik met een bezoek aan het Koninklijk Paleis (Grand Palace). Het is echt werkelijk enorm en beslaat meerdere prachtige gebouwen. Met onder andere het Amarinda Kroningspaleis, het imposante regeringsgebouw Chakri Maha Prasat, het ernaast gelegen paviljoen Dusi Mahat Prasat en niet te vergeten de Wat Phra Keo met daarin het meest vereerde boeddhabeeld van heel Thailand, de smaragden boeddha. Je kunt er naar binnen maar het is verboden foto’s te maken van het beeld. Later zag ik echter dat het wel op een van de foto’s te zien is (zie de foto’s). Oeps.

Ik besluit de rest van de middag te gaan zwemmen op het dak van mijn hotel. Ik heb me niet voor niets laten adviseren om dit hotel te nemen en ‘s middags de warmte te ontvluchten door een duik te nemen. ’s Avonds ga ik wat eten in een restaurant en raak aan de praat met Sylke, een 30 jarige Duitse vrouw. We eten samen en gaan vervolgens een wandeling maken door DE straat van Bangkok, Khoa San Road. Ze heeft haar baan opgezegd en is Duitsland ontvlucht vanwege een naderende burnout. Ze reist 2 weken door Thailand en vertrekt de volgende dag richting Phuket. We drinken nog wat op een terrasje en rond 21.00 uur besluit ik (mede vanwege een enorme hoofdpijn) naar bed te gaan. Met 2 hele korte nachten achter de rug breekt het een beetje op.
De tweede nacht verloopt een stuk beter, met af en toe een onderbreking slaap ik zo’n 9 uur.
Als ik had geweten dat er een kluis in de kamer was (!) had ik de eerste nacht vast ook wat geruster geslapen. Om 5.30 uur gaat de wekker want ik ga een 5 uur durende fietstocht door Bangkok maken (eveneens op advies!). Ik moet me om 7.00 uur melden in een hotel vanwaar de groep gaat starten. De fietstocht is echt waanzinnig! Samen met Em (the tourguide) en Jacob en Rachel (vader en dochter uit Melbourne, Australië) beginnen we in het megadrukke, maar fantastisch Chinatown. Door kleine steegjes raken we steeds verder van het drukke Bangkok verwijderd. We kletsen wat onderweg en maken foto’s van de prachtige tempels. Jacob is op rondreis geweest door Cambodja en heeft sinds gisteren met zijn dochter afgesproken die in Bangkok is vanwege haar werk als stewardess. Na een uur stappen we op een longtailboat (een pijlsnelle 8 meter lange passagiersboot) en krijgen we een heel ander deel van Bangkok te zien. We krijgen een heerlijke Thaise lunch en fietsen door het inmiddels verkeersloze Bangkok (!). Echt een aanrader voor de mensen die nog van plan zijn om naar Bangkok te gaan. De manier om een combinatie te zien van het drukke en bedrijvige Bangkok en het rustige en echt lokale gedeelte. Met daarin de heerlijke verse lunch (rijst met verse groenten, kip en rundvlees in currysaus, koriandersoep en verse ananas. ) en de belevenis in een longtailboat rondvaart…need I say more?
Rond 13.30 uur arriveer ik weer bij het hotel en besluit weer lekker aan het zwembad te gaan liggen, het is immers heerlijk weer en ik heb vakantie! Tot zover de eerste dagen in Bangkok….

Reacties

Reacties

Lindy

Hela ! Jij vermaakt je prima dat lees ik wel, leuk hoor !! En dit zijn nog maar de eerste dag wie weet wat je nog meer allemaal gaat beleven, echt helemaal super ! Meid geniet er lekker van en hou ons vooral op de hoogte dan genieten wij ook een beetje mee !! XXX Lindy

Isabel

Hoi, heerlijk om te horen dat het super is. Ik kijk uit naar de volgende verhalen. Groeten Isabel

Angelique Matijsen

Hoi! Wat een uitgebreid verlsag! Geweldig om het te lezen; zo reis je echt een beetje mee vanuit het herfstachtige Holland! Ik zo de beelden voor me: Claire aan het zwembad, Claire op de fiets... Gaaf zeg wat jij allemaal al hebt meegemaakt in die paar dagen...
Geniet lekker verder en ik verheug me nu al op je volgende verslag!

Groetjes, Angelique

Denis

Chica!!
Wat leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en jezelf de eerste dagen al prima vermaakt hebt!! Nice :D En zeker op tijd relaxen he! Gaat helemaal goed komen daar! Super leuk om te lezen iig!
Enjoyyyyyyyy xxx

giel

nice!

inge

SUPER!!!!!

John

Klinkt goed Claire, het is alsof ik er (bijna) bij ben.......blijf je reis zeker volgen. Veel plezier dus nog op je verdere avonturen.

sandy

Hi Claire, klinkt nu al goed!Leuk om te lezen! Have Fun!X

Meintje

Ik sluit me aan bij alle reacties; super om te lezen, ben zelf gelijk even uit de "sleur van alledag"! Geniet ervan maar dat komt helemaal goed! xx

Marjolein Maarsen

Wat leuk om zo te lezen hoe je je reis ervaart!Veel plezier, geniet ervan!

Groetjes,
Marjolein

koen en mariella

We zijn jaloers!

Jiske

Klinkt goed, leuk dat je ook al zo veel nieuwe mensen ontmoet...

Bien

Goed begin van je reis! Enjoy girl! X

Thijs & Diana

Hey Claire,
Dat klinkt al erg gaaf en spannend. Wat ga jij nog veel beleven de komende tijd... Geniet ervan!
Groetjes,
Thijs & Diana

Daniela

Grappig dat je dezelfde gids had bij de fietstour als ons vorig jaar! Geniet nog van Bangkok en tot zondag in Siem Reap!
P.S.: de voorspelde regen blijft gelukkig uit :)

Henk

Aaahhhaaa..... dit is marteling. Ik zit hier in Bergé te werken aan een eindeloze stapel "kwaaie Mensen" die het echt niet eens zijn met het gebruikelijke beleid en dan lees ik dit...... mmmm..... Wil ik ook !!

Zussie

He Zussie!

Wat een heerlijk begin! Ik voel door je verhaal de hitte al op mijn lijf. Heel beeldend geschreven. Net of je er zelf bent!
Iris heeft je al gezien via Skype. Wat ik al zei: met de communicatiemiddelen van tegenwoordig lijk je heel dichtbij.

Geniet nog lekker verder van je welverdiende trip en ik hoop je snel te spreken/ zien!!

X
Antoinette

Carly

Super Claire!! Geniet er maar van.
Groetjes

ma

hoi meisje wat toch geweldig als je al die berichtjes leest dat iedereen zo meeleeft maar het is ook geweldig mooi pa en ik genieten met volle teugen heerlijk morgen ga ik even naar je flatje eve cheken we kijken uit naar je volgende verslag groetjes
dikke kus pa -ma

Jose Dekkers, RMD

Hoi Claire, ik zie heel veel bekends in deze eerste dagen. Mijn zoon en schoondochter zijn daar ook geweest en waren net zo enthousiast! Zeker over de boottocht. Geniet maar zoveel je kunt. En kijk al uit naar je volgende verhaal!

Jan Verswijveren

Hoi Claire,
leuk om te lezen over je reis om de wereld, globetrotter!

"Globetrotter, zet je voeten op de grond:
stap voor stap de hele wijde wereld rond.
Ga voorbij de grenzen die de mens verzon.
Kijk eens wat er ligt achter de horizon."
...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!