Claire op wereldreis

De laatste dagen Bangkok

De derde dag in Bangkok besluit ik een bezoek te brengen aan het shopping Center. Met de taxi heen en met de boot terug. Althans dat is het idee, want ik ben de taxi’s beu. Ben elke ochtend een taxi aan het zoeken die de meter ook daadwerkelijk aan wil zetten om uiteindelijk uit pure frustratie toch maar een taxi zonder meter te nemen. Met inderdaad het gevoel teveel te betalen…

Jammer genoeg ben ik al rond 8.30 uur bij MBK shopping center…het gaat nl pas om 9.30 uur open. Dan maar weer aan de cappuccino bij Starbucks.
Daar kom ik twee Duitse meisjes tegen die me aanraden naar het Baiyoke 2 hotel te gaan waar je naar het dak kunt om over Bangkok heen te kijken.
Ik besluit dat dan maar meteen te doen aangezien ik toch moet wachten.
Vol goede moed vertrek ik maar al gauw ben ik al het enthousiasme kwijt.
Ik loop 3 keer verkeerd, zweet me een ongeluk, word tig keer aangesproken voor een taxi of tuktuk (of een maatpak!), krijg te horen dat je pas na de middag naar het dak kunt en word 2 keer de verkeerde kant opgestuurd. Ook wordt er gezegd dat het shopping center dicht is vanwege verkiezingen, etc…
Gelukkig blijf ik proberen en kom uiteindelijk terecht bij een ander, het grootste shopping center van Bangkok (Siam Discovery Center, Siam Center en Siam Paragon) waar ik de rest van de ochtend doorbreng (en weer op normale temperatuur kom). 3 gebouwen, elk 6 verdiepingen hoog met wel 1000 winkels maar ook een complete ijsbaan, een Madam Tussaud, een seaworld en bioscoop. Werkelijk verbazingwekkend!

Na het winkelen wandel ik richting Lumpinipark wat aangeraden wordt om het zenuwslopende centrum te ontvluchten. Ik maak een tochtje in de waterfiets wat me meteen een Efteling gevoel geeft. Te suf voor woorden, maar zet mij op het water en het is al snel goed.
Daarna loop ik een uur te zoeken naar een Sushi restaurant dat aanbevolen wordt door mijn reisgids maar het blijkt bij navraag inmiddels failliet te zijn. Ik troost mezelf met de gedachte dat het dan vast niet zo goed was.
Vervolgens loop ik richting State Tower, het hotel waar een deel van de film Hangover II is gefilmd. Ik ga naar de 64ste verdieping en ga bij Sirocco naar binnen om prachtige foto’s te maken op het dak. Daarna loop ik (wederom een uur zoekend) richting het Oriental Hotel, ook volgens mijn reisgids een ware curiositeit. Regelmatig verkozen tot beste hotel van de wereld en ik weet nu waarom! Ik word vriendelijk verwelkomd en helemaal rondgeleid om foto’s te maken. Ik voel me zwaar underdressed, maar het is echt super en het zoeken meer dan waard (zie foto’s)!
Ik vind meteen (!) de boot terug naar het hotel, betaal een kwartje voor de terugreis (!) en kom gedurende de boottocht weer heerlijk op temperatuur (!). Eind goed al goed.

De vierde dag ga ik de laatste bezienswaardigheden op mijn lijstje af. Ik ga met de boot richting Wat Po waar ik me ondanks de verhalen toch laat verbazen over de enorme grootte van de liggende Buddha (46 meter lang). Het is er heerlijk rustig dus ik vermaak me er prima. Ik sluit de ochtend af met een bezoek aan Wat Mahathat, maar dat is een beetje een tegenvaller. Er is ook geen enkele toerist te vinden wat misschien een hoop verklaard. Volgens mij is mijn reisgids wat achterhaald.
De rest van de middag lig ik aan het zwembad en ’s avond ontmoet ik Peter en Sandy (vrienden uit Breda) om samen te eten, drinken en nog een beetje meer te drinken. Peter en Sandy zijn 3 weken op vakantie in Thailand, Vietnam en Cambodja. Als alles goed gaat zien we elkaar volgende week woensdag weer in Phnom Penh. Maar eerst richting haar zus in Siem Reap.

Morgen staat de ontmoeting gepland met mijn groep waarmee ik 30 dagen door Cambodja, Vietnam en Laos ga trekken. Ik ben echt heel erg benieuwd.
Mijn indruk van Bangkok is zeer indrukwekkend; enerzijds de drukte en chaos, al die etensgeuren op straat, de uitlaatgassen en de irritante taxichauffeurs, maar anderzijds de lieve mensen, het vredige en de prachtige tempels en paleizen. Maar 5 dagen Bangkok zijn genoeg geweest, ik ben klaar voor Cambodja!

Reacties

Reacties

Patrick

Ha, ha, welkom in de wondere wereld die Zuid-Oost Azie heet. Maak je niet druk, zondag en maandag kan je lekker genieten van de Cambodjaanse gastvrijheid en leren we je wel hoe je in het Khmer kan aangeven dat je geen Tuk-Tuk hoeft. Het is hier nu een klein beetje regenachtig en ongeveer 32 graden. Zie je morgenmiddag. Daniela en ik kijken er al naar uit. Oja, we hebben ook nog leuke tips voor Phnom Phen, ook een super stad.

Denis

Schatteke! Weer een hele hoop meegemaakt dus! Klinkt allemaal erg bekend haha, heerlijk. Waan ik me ook weer ff in die wondere wereld.
Super leuk om te zien en te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ben heel erg benieuwd naar de Indochina verhalen EN foto's natuurlijk! Enjoy :D
Liefs uit het bewolkte, regenachtige, saaie en koude Rsd.

Carly

hoe herkenbaar dat je steeds de verkeerde kant op gestuurd wordt ... dat gebeurde papa en mij ook continue bij onze reis dwars door Java haha.
Vooral genieten, maar ook blijven schrijven, want ik vind het super om je verhalen telkens te lezen!!

Sandy

Hi Claire, ik vond het gezellig gisteravond. De fietstocht was inderdaad erg leuk al deed het wel erg pijn om 05.30u toen de regen tegen de ramen kletterden en wij op moesten staan. Maar ook aan regen ben je weer erg nel gewend. Veel plezier de komende dagen en we zien elkaar weer in Phnom Phenh!

Femke

Hey Claire,

Leuk om je reis te kunnen volgen! Geniet van je reis!

groetjes Femke (RMD)

joke matijsen

Claire wat al een belevenis en dan voor een week.
Maar vind het geweldig om dit zo te volgen;ik vind het bijzonder knap zo in je eentje alles ondernemen en hele mooie foto;s die je maakt.veel reisplezier met de groep.
vele groetjes tante joke/ome ad

Nina

Hey wereldvrouw,

Bangkok vond ik een gruwel... de eilanden en het ruige noorden zijn mooier... Enjoy Cambodja en geniet!

Liefs uit Wenen,

Nina

John

Tot zover klinkt het helemaal te gek Claire, wens je veel plezier bij je verdere reis........maar dat komt wel goed....

Ben Elsenaar

Geweldig meisje,
Geniet met volle teugen.

Zussie

Ik zit hier nu aan de boterhammetjes op mijn werk, terwijl jij lekker aan het genieten bent van al dat moois onderweg!!
Snoopy zal bij pa en ma gestationeerd worden. Mocht dat niet gaan ivm Bob, dan zien we wel weer verder...

Geniet ervan en ik hoor nog van je!!
x
Antoinette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!