Claire op wereldreis

Laos (Vientiane, Vang Vieng en Luang Prabang )

Na een paar lange reisdagen door prachtig bergachtig landschap van Laos komen we aan in de hoofdstad Vientiane. Een verademing na net drukke Hanoi in Vietnam. De landschappen zijn werkelijk prachtig. Laos is zo groen, het oogt zo vredig en de mensen zijn heel erg vriendelijk.

In de hoofdstad wonen 200.000 mensen wat vergeleken bij Hanoi met 3,5 miljoen erg weinig is. Ik wandel samen met de zusjes Ursula en Fiona uit Ierland (what else..) 2, 5 uur lang door de hoofdstad. We wandelen via de ‘Victory Gate’ naar de Pha That Luang, het belangrijkste monument en symbool van Laos. En ook al heb ik inmiddels al zoveel gebouwen en tempels gezien, ik blijf het prachtig vinden. Met een zonsondergang op de achtergrond schiet ik prachtige foto’s. Onder het genot van een (welverdiende) pizza kletsen we de hele avond over thuis. Een heerlijke avond met z’n 3-en in het mooie Vientiane.

De volgende dag vertrekken we alweer naar de volgende plaats, Vang Vieng. De plek die met name bekend staat om ‘tubbing, caving en kayaking’. De jongeren uit de groep besluiten om de hele middag te besteden aan ‘tubbing’, oftewel met een zwemband de rivier op en via allerlei barretjes met dansmuziek en gratis shotjes langzaam afdalen naar je hotel.
De bejaarden uit de groep gaan een hele dag kajakken (15 km), de grotten in en een klein deel met de kajak langs de barretjes met dansmuziek. En uiteraard hoor ik bij deze groep.

We starten met een bezoek aan de grotten, waar we liggend in een zwemband doorheen zwemmen. Voor een claustrofoob iets minder leuk, maar de binnenkant van de grotten zijn het meer dan waard.
Wanneer ik met mijn zwemband de grotten in ga stuit ik op een enorme grote zwarte spin ( en dan bedoel ik ook echt ENORM) die op met af komt lopen, op het water!
Ik weet niet hoe snel ik weg moet komen, waardoor ik vanwege mijn gestuntel ongeveer op z’n kop in mijn zwemband hang. Ik moet er zo om lachen dat ik met geen mogelijkheid meer overeind kom.
Maar met wat hulp van anderen, kunnen we eindelijk weer verder.

Na de grotten gaan we 15 km kajakken. De omgeving is adembenemend en met de zon op ons gezicht hebben we een fantastische middag. We komen aan bij de barretjes met dansmuziek. Het ziet er erg gezellig uit moet ik zeggen en we meren aan voor een Laos biertje. Na wat moed te hebben verzameld slinger ik mezelf via een hoge schommel de rivier in en besef weer dat ik toch nog niet zo bejaard ben. Moe maar voldaan kajakken we richting het hotel.

Na Vang Vieng vertrek ik met pijnlijke armen richting Luang Prabang, wat net als de vorige twee steden over prachtige natuur beschikt. We brengen een bezoek aan een beren opvangcentrum en wandelen en zwemmen door de watervallen. Ik sluit het mooie Laos af met een bezoek aan de avondmarkt waar ik voor het thuisfront (en mezelf) souvenirs koop.

De komende 2 dagen gaan we aan boord van een 50 meter lange boot die ons via de Mekong Delta richting Thailand gaat varen. En dan hebben we nog 1 stad te gaan, Chiang Mai, voordat we terugkeren naar Bangkok. Waar alles begon….

Ik kan niet geloven hoe snel het allemaal gaat. Het tweede continent van de drie in het vooruitzicht en 4 landen achter de rug en nog 5 te gaan. Maar ik moet zeggen dat ik inmiddels toch wel uitkijk naar mijn volgende bestemming, Sydney, Australië. 9 dagen ‘vakantie! En ik mag het niet zeggen, maar….. Ik ben er aan toe! En als het water uit het centrum van Bangkok blijft en Qantas niet gaat staken komt het allemaal goed!

Reacties

Reacties

Cor

Natuurlijk ben jij nog niet bejaard!
Wat moet ik anders wel niet zijn ;-)

Ik zal duimen voor laagwater en vlekkeloze Quantas service om je op je volgende bestemming te krijgen, wat, als ik goed lees, een rustpunt in je globetrot avontuur is.

Natuurlijk ook erg nieuwsgierig of er ook beeldmateriaal is van jouw reactie op je 8-potige vriend . . . ;-P

Miranda

He stoere nicht,

Ik ben echt zo jaloers als ik al je verhalen lees en je foto's bekijk. En wat gaat het snel zeg!
Geniet er nog maar superveel van en ik blijf je verhalen volgen.

Groetjes Miranda

Sandy

Jaloers ben ik als ik dit zo lees. Ik ben al weer een week aan het werk... Ik hoop dat je droge voetjes houdt in Bangkok en veel plezier op je "vakantie"!

John

Claire je gaat als een speer, geniet iedere keer van je reisverslag. Lekker doorgaan met genieten...

Denis

Hahaha vakantie...mooie dat je bent :)
Ook Laos ziet er weer top uit! Have fun in Australiaaaa... Ga ik ondertussen Cuba ontdekken :D!! x

zoonvanlevien

je moet ons wel beloven dat als je terug bent wel je verhalen blijft schrijven

Meintje

Blij met de nieuwe media en met jouw schrijfstijl; super om te lezen! X

Jac en Coby

leuk Claire dat je op ons weblog reageert, we volgen jou ook als is het niet dagelijks. leuk om jouw verhalen te lezen, vooral dat spinnetje vonden wij wel aardig, wij hebben zulke enge beesten nog niet gezien. Goed te horen dat je onze kant op komt, al is het te ver voor een afspraak, dat houden we tegoed. ook Micha heeft daar al over uitgelaten dus dat wordt een zondagmiddag in januari uitvoerig bijkleppen. Wat Syndney betreft rust maar lekker; wij begrijpen nu ook dat rondreizen best intensief kan zijn.

tante jo/ome ad

hoi claire wat geweldig om dit alles te zien en mee te maken.en je schrijft leuk je belevenis van je reisverhalen.
altijd leuk om te lezen. claire huiver en geniet nog lekker verder van je geweldige reis kijk uit naar je volgende verhaal. vele groetjes liefs ons

Zussie

Ik geniet van je verhalen! Ben blij dat ik die spin niet gezien heb. Ik vind de huis tuin en keukenspinnen hier al erg! Zou het erfelijk zijn?
Had al wel meteen een beeld van jou in die band.
Maar waar is de foto zittend op die olifant?

Hopelijk kunnen we de volgende keer wat langer en rustiger skypen. Zal zorgen dat mevrouw "ik wil glitterschoenen" beneden blijft!

Geniet ze nog in Sydney!!

X Antoinette

Henk

Weer heerlijk genoten van je verslag. Moet je iets mee gaan doen. Als ik het lees is het net of ik er zelf bij ben.... maar Helaas ;(
Ik zie weer uit naar (ons) het volgende avontuur.

Ben en Liny

Alles is al gezegd.
Have fun

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!