Claire op wereldreis

Thailand (Chiang Mai en Bangkok)

Chiang Mai en Bangkok (Thailand)

Als groep hebben we besloten om een volle dag in Chiang Mai te willen besteden, in plaats van een halve dag zoals gepland. Dat betekent dat we na 2 dagen op de boot meteen de bus nemen naar Chiang Mai. Eind van de avond komen we aan en lopen nog snel even langs de nachtmarkt. Uiteraard koop ik weer wat souvenirs, al heb ik geen idee meer waar ik het moet laten.

De volgende dag gaan we op excursie, eindelijk op een olifant rijden, iets wat ik al heel lang wil. Het begint met een olifantenshow waar de olifanten allerlei kunstjes opvoeren. Ze dansen, voetballen en schilderen. Gaaf om te zien, maar ik vraag me ondertussen toch af hoe die beesten hiervoor ‘getraind’ worden. Vervolgens gaan we dan ook echt op een olifant rijden. Vanaf een hoge steigerklimmen we in het mandje. Wat zijn die beesten gigantisch zeg! Om de vacht van de olifant goed te kunnen voelen doen we onze slippers uit. Heerlijk!

Onderweg komen we langs allerlei kraampjes waar we bananen kunnen kopen om de olifanten te voeren. Als onze olifant iets te lang bij de kraam blijft hangen, begint z’n begeleider te schreeuwen en haalt enorm hard uit met een grote haak. Het beest schreeuwt het uit en ik heb kippenvel over mijn hele lijf! Verbazingwekkend kijk ik naar mijn Australische reisgenoot Maria, maar die lijkt amper te reageren. Ik weet even niet goed wat ik met de situatie aan moet en blijf verbluffend zitten. Mijn enthousiasme is abrupt verdwenen en ik hoop dat de rit zo snel mogelijk afgelopen is, bang om nog zo’n doordringende schreeuw te moeten horen.

Na de olifantenrit gaan we in een wagen getrokken door ossen verder en dat gaat er gelukkig een stuk gemoedelijker aan toe. Na de lunch gaan we bamboo-raften, oftewel op een bamboevlot de rivier op. Langs de kant staan bomen in de vorm van olifanten en zo af en toe staan er ook nog echte olifanten tussen.

Als afsluiting van de excursie brengen we een bezoek aan het Tiger Kingdom waar we de kans krijgen om met echte te tijgers te ‘knuffelen’. Een onwerkelijke wereld en ook hier vraag ik me af hoe ze die beesten ‘getraind’ krijgen. Ik kies ervoor om met de grootste en kleinste tijgers te gaan ‘knuffelen’. Ik vind het doodeng als ik de kooi in stap. Een voor een mogen we achter de tijger gaan liggen en hem aaien. Overal zie ik stroomdraad en waarschuwingsborden met de regels. Ik word er niet veel rustiger van eerlijk gezegd. Ik ga snel in positie liggen, probeer zo ontspannen mogelijk te kijken en zo snel mogelijk weer weg te wezen. Het voelt heel vreemd en onnatuurlijk. Na afloop van de excursie voel ik me toch wel oke dat ik het gedaan heb, ook al viel het me soms hard tegen. Maar al met al moet ik zeggen dat het geen aanbeveling is. Eens maar nooit meer.

Diezelfde avond vertrekken we met een luxe touringcar naar het overstroomde Bangkok, het eindpunt van onze groepsreis. Omdat ik daar de meeste dingen al heb gezien besluit ik mezelf te laten verwennen met een Thaise massage, een fish spa en heerlijke cocktails. Het is mooi geweest zo.
En dan nemen we ’s avonds afscheid van de groep. Toch wel raar eigenlijk. Hoewel ik aan de ene kant blij ben om afscheid te nemen, is het aan de andere kant ook weer even wennen om straks alleen te zijn. Bij het avondeten laat onze tourguide ons nog gefrituurde sprinkhaan proeven. En zoals alles wat gefrituurd is smaakt het prima. Kunnen we ook weer op het lijstje zetten.

En dan is het tijd om het vliegtuig te pakken naar het volgende continent….. Australië.

Vanaf nu krijgen jullie trouwens meer foto’s te zien, want ik heb van mijn allerliefste collega (ehhh op 1 na) extra fotoruimte gekregen. Franske bedankt hiervoor! Ben ik super blij mee!

Reacties

Reacties

Carly

Wow, beetje jaloers op wat jij allemaal meemaakt en ziet :) helemaal met die mooie foto's erbij (dus namens mij ook bedankt Franske..haha)
Op naar de kangaroos, kan niet wachten om weer wat te mogen lezen.
Geniet ervan Claire!

Henk

Weer een heerlijk verhaal, hou dit vol meid. Sleep je mij ook een beetje door deze donkere dagen hier in Brabant. Ik vind het geweldig dat wij thuisblijvers toch ook een beetje vakantie kunenn vieren door het lezen van je reisverslag. HEERLIJK.

John

Sluit me aan bij de reactie van Henk, je helpt ons de winter door........en het blijft een genot om te lezen........ga zo door Claire

carly buckmann

ik herleef het hele gebeuren ik ben er ook geweest het was zo gaaf dat ik er nog een keer heen wil ook de thai-birma spoorlijn,brug over de river Kwai.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!